03 Kasım 2007

Insan Yaslaninca Olebilir de...

Yillar sonra kutuphanede yeni bir kose kesvettik gecen gun."Multimedya bolumu". Istersen gidip film izle ister bir cd ya daplak sec dinle. Dusunebiliyor musunuz biz ki plaklarin olumunden sonra dunyaya gelen genclik onlarla tanisabiliyoruz. Ustelik ders calisirken de dinleyebiliyorsun. Verdikleri kulakliklar da su devasa boyda olanlar. Yani tumuyle dis dunyayla baglantilarini koparabiliyorsun. Insanlar dibine gelip sana sesleniyorlar ama nafile sen hissetmiyorsun bile onlari. Ne super de mi :)

Biri hakkinda ona danismadan onun yerine karar verebiliyorsan ayni frekanstasiniz demektir. Dun gordum ki su an hayatimda boyle iki kisi var. Ve bugunden bir kac hafta ya da ay sonrasina bir plan yaparsam sadece ikisiyle yapmak istiyorum. Geride kalanlar sonra tum sucu sana atiyorlar gerci. Hani bizde "neden, niye" sorulari yok ya hepimiz at gozluklerini burunmus sadece gozumuzun onunde olanlari gormeyi seviyoruz ya...

"Yangin Duasi"ni izledim nihayet. Elif'in neden bu kadar ustunde durdugunu anladim bu oyunun. Gercekten cok etkileyiciydi. Hani boyle bir oyunu kolay kolay ne devlet tiyatrolarinda ne de ozel tiyatrolarda izleyemem heralde bir daha. Basinda bir bes dakika falan duragan geciyor ve o an ya hep boyle giderse diye bir dusunmedim degil ama eser yoktu o duraganliktan altinci dakikaden itibaren. "Ali Atay" sahaneydi. Her sahnede gorulusunde daha hic bir sey yapmadan "hih, simdi guzel bir sahne izlicez" dedim.

Bir daha ilemek istiyorum bu kez her bir kareye daha dikkat ederek. Betul, "tiyatro kardesligi" ne bu oyunla baslamaya ne dersin?

"Herhangi bir tanrıya sorgusuz sualsiz inanmayı ve kollarımı gökyüzüne kaldırıp, histerik tezahürlerle şükretmeyi hiç bu kadar arzulamamıştım. İnananlar bu şükür anını görkemli yaşamak uğruna sabır diye adlandırdıkları sevimsiz bir erdem edinirler. Ama tanrılar ticarette zayıftır, Onlarla alışverişte teslimat günleri her zaman aksar ve bu aksamanın suçu mutlaka taraflar arasında paylaşılır, hatasız olmadıklarını kolaylıkla kabul edebilirler ama ortada bir suç varsa mutlaka paylaşılmalıdır. Hiç bir suç yalnız işlenemez onlara göre.”

Oyunun en can alici repligiydi sanirim.

5 yorum:

divadeiwob dedi ki...

yuh ama duygu, yuh!
maltimedyayı nasıl bilmezsin!!!
bak orada beethoven'in bütün piyano sonatlarının olduğu bir set var. bil bakalım onu kim verdi oraya ;)))

Unknown dedi ki...

Aaa tabi, baslayalim. Hatta yazinin basini okurken, "Tuh keske birlikte gitseydik" demistim. Sayac geri saymaya devam ediyor, 44 gun kaldi. :)

Deniz dedi ki...

O degil de MM nasil bilmedigine ben de sasirdim Duygu :P Plaklarin tadi ayri tabi ama bi de hicbi yerde bulamadigin filmleri orada izleyebilirsin. Rezervasyon neyn gerekiyordu sanirsam. Isin zor kismi da oydu..

Yangin Duasi'na ben de gitmek istemisim ama yer bulamadiydik galiba..

O degil de siz simdi yilbasinda tiyatroya mi gideceksiniz beraber?? Hiii?? Olmaz ki canim böyle sey :P

Duygu dedi ki...

Evren'e;
Kim birakmis olabilir ki o cd'leri? Hmmm Belkis Halfon mu? :)

Betul;
43 gun kaldi :)

Deniz;

Film izlendigini biliyordum ama oturup muzik dinleyip ders calisabilecegini bilmiyordum. Bir de evet muzik icin de sinema icin de arsivleri baya iyi ve orda calisan kadin da cok guleryuzlu. En kotu yani 5'e kadar acik maalesef.

Adsız dedi ki...

Ayh multimedyayı geç keşfetmene üzüldüm amaaaaaaaaaaaaaa Yangın Duası'nı beğenmene sevindim!

tralaylaylom. Aralık sonunda Berkuncanımın filmi vizyona girecek, İyi Seneler Londra. İyi bişidir diye umuyorum. Bilgine =)