21 Eylül 2007

Mubarek Ay

Bu Ramazan ilginc bir ay. Insanlari inanclarina gore siniflandirmanin en iyi zamani (ben mi? hasaa her turlu sinif ayrimina "hayir"i isaretlemedik mi)

Simdi once oruc tutanlar ve tutmayanlar olarak bir ayriliyorlar.
Once "tutanlar"
-30 gun araliksiz tutanlar ki ne diyebilirim herkes inancinda ozgur ve bir seye inaniyorsan onun gerekliligini yerine getirmek bence buyuk bir erdem. Hii tabii farz ve sart olan seylerden isime geleni yaparim isime geleni yapmam mantigini erdem olarak gormuyoruz. Saygimiz gercek muslumanlara.
-Bir kac gun oruc tutanlar ki biraz sanki kendilerini mi kandiriyorlar acaba? Bilmiyorum ben bir sey demiyorum ama eger 3 gun oruc tutanla 30 gun tutan ayni yere gidiyorsa ....


Simdi "tutmayanlar"
Bu oruc tutmayanlar iki sekilde birbirlerinden ayriliyorlar;
Birincisi inanclarina gore;
- Ateistim ulan ben, ne icin oruc tutucam diyenler (ki bunlara ne diyebilirim ki cehennemde gorusuruz diyip salak bir espri ile diger gruba geciyorum.)
- Allah inanci oldugu ve Muslumanligi sectigi halde tutmayanlar (ki rahatsizligi oldugu icin tutmayanlar elbette ayri). Anlamadigim durumlrdan bir tanesi bu. Evet muslumanim, Allah'a da inaniyorum ama oruc tutmuyorum. Peki Ateistten daha mi farklisin? Ona göre evet bense pek fark goremiyorum. Ben bir otorite miyim elbette degilim. İlahiyatcilara sormamiz lazim ama Zekeriya Beyaz su an mesgul Lerzan Mutlu yanaklarini isiriyor da su anda.

Ikincisi ise ramazan ayindaki davranislarina gore;
-Oruc tutmadigi halde kalabalikta bir sey yiyip icmeyenler; Bunun cesitli nedenleri olabilir: Oruc tutmadiginin anlasilmasini istemedigi bir ortamda olabilir ya da diger insanlarin cani cekmesin diye olabilir.
- Gunluk hayatina Ramazan'da da devam edenler, nerde olursa olsun susadiginda suyunu icen vakti geldiginde yemegini yiyen. Hiii bu insanlara bazen uzayli muamelsei yapilmiyor mu? Elbette yapiliyor. Garip garip bakmalar, bazen sozlu satasmalar. kardesim orucluyuz burda ne yiyorsun kofteni kokuta kokuta. Yahuuu sen de senelerce baskalarinin burnuna kokuta kokuta yemedin mi o köfteleri. O zaman 1 ay kimse yemek yemesin iftara kadar. EE nerde kaldi irade o zaman? Hem sen ac kalip sevap kazanicaksin ama digeri hem ac kalacak hem de sevap mevap yok. Baskaa bir arzunuz?
...


Goruldugu uzere artik kendimi dini konulara da adadim. Ben diyorum bana tatil yaramiyor diye ama nafilee. S.O.S'ime kimse cevap vermedi. Neyse ki okullar aciliyor...

Hiç yorum yok: