26 Ekim 2007

"Baris is Dead"

Uzun zaman oldu bir seyler yazmayali. Hem sinavlar yuzunden pek yazasim yoktu hem de zaten ne yaziyim ki, hayat monotonlugun otesine gecti. O gun neler yapmam gerektigini dusunmeme bile gerek kalmiyor artik. Ama bugun cok yazasim var. Biliyorum bir cok kisi "uzun yazma okuyamiyorum" diyor ama babane canim bol obl yazmak istiyor bugun.

Okul cok boktan! Tanidik hic mi insan olmaz ya? Sanki okula biz yeni gelmisiz gibi dicem ama oyle olsa insanda bir heyecan olur de mi? O da yok ki artik. Okulu sakin bitirmeyin diyorlar ama her sey zamaninda guzel. Sevdigin insanlar olmadiktan sonra 10 yil okusan n'olucak ki?
Bu arada limit'i ogrendim ama mesela benim okulda tanidigim insan sayisi 1/t gibi bir fonksiyon olsun. t'de okulda gecirdigim zaman. t sonsuza giderken tanidigim insan sayisi 0'a yaklasiyor ve limitini alirsam sayet fonksiyonum 0'a esittir. (Nasilim?)

Artik ne zaman "Nietzsche is dead" t-shirtlerini gorsem "Baris is dead" diyesim geliyor. Baris oldu yeni dogan cocuga milliyet adi verildi. Biraz sovu seviyor sanirim. Sovenizm dicem ama cogu kisi pek bilincli olmadigi icin bu konuda daha ziyade "ezbercilik" diyorum ben. Sey gibi ilkokul siralarinda bize ezberletilen derser gibi. Kaz daglari Karadeniz Bolgesi'ndedir ve Teroristler kotudur. Dogu Anadolu'da karasa iklim gorulur ve terore lanet okunmalidir vs vs.
hii bir de ge ilkokul siralarindan gelen bir baska ezber ki sanirim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde ezberletilir bu. Her insan esittir, din dil kultur renk ayrimi yapilmadan, zaten ben de insanlari ayirtetmem ama bir tek zencileri ve kurtleri sevmem. ?!??!! Ulkelerin sinirlari niye var ki gibi bir utopyadan zaten coktan vazgectim ama hala bir insan oldugunude irkina ya da dinine gore daha cok ya da daha az (belki de hic) uzuluyoruz ya da uzulmuyoruz bunu anlayamiyorum iste. Turkiye icin olenler sehit digerleri ise olu! Madem oyle madem sehitler icin ulusal yas ilan edilmesi isteniyor o zaman sinirotesi operasyon yapilma hic Turk olmeyecek mi? 19 yasindaki gencecik gencler gule oyna geri mi donecekler operasyondan? Oturdugumuz yerden ahkam kesmek msn'e Facebok'a Turk bayrakli fotograflar koymak 80 sonrasi gencligin yeni "trend"i olsa gerek. Bu konuda cok sey soyleyesim var ama kimseyle tartisasim yok cunku Insansil yaklasimlardan en ufak bir taviz veresim yok.

Gunlerdir icimde biriken seyleri doktum rahatladim. Blogumu bir kez daha cok sevdim.

Bu siralar inanilmaz icesim var, hem de oyleboyle degil sabahlara kadar ama oylek gurultulu bir yerlerde degil boyle gece karanliginda sahil kenarinda mesela.

Sinema sezonu basliyor. Gecen hfta filmekiminde iki film ustutste yapinca yeniden mutlu gunlerime dondum. Hafta sonuda nihayet Yasamin Kiyisinda'yi izleyecegimi umuyorum. Yasasin!!!

Avsa tayfasina ve bir kac kisiye daha tiyatro organizasyonu yaptim. Gecen seneki ilk tiyatro organizasyonu oyunun cok begenilmemesinden oturu hala anilsa bile ben gene de kararliyim. Bu sefer daha cok begenilecegini umuyorum. 10 biletim var bakalim hepsine bir sahip bulucak miyim? Yahu Facebook listemde 250 arkadasim var ama hala tiyatro adam bulurken zorlaniyorum. Yuh diyorum kendime.

Bir de otobuslerdeki aktarma olayi kalkti. Gerci artik il binisten sonra iki saat icinde her bindiginiz otobus icin daha az bir fiyat oduyorsunuz ama aktarma iyiydi yahu. Taksim'e giderken Levent'e kadar otobus ordan da metroyu kullanmak iyi oluyordu...

O degil de Facebook diye bir sey cikmis. Herkes ordaymis. Boyle Yonja gibi bir seymis. (hehehe artik her konusmayi boyle sona bagliyoruz)

2 yorum:

divadeiwob dedi ki...

oysa bu salı okula gidince beni kuzey meydanda görsen ne kadar mutlu oldurdun değil mi duygucum, hem de yanımda renk renk toplar da varsa :P

Duygu dedi ki...

Kesinlikle oyle Evrencim ama sen gene basinda avuclarini acmis toplari isteyen beni gorunce o kadar mutlu olur muydun supheliyim :)