28 Nisan 2007

Saturno Contro


Sonunda film festivali bitti de ben de festival programinda bulundugu halde, "nasilsa bu vizyona girer" diyip bilet almadigim filmleri izlemeye basladim. Saturno Contro biliyorsunuz, Ferzan Ozpetek'in Hrant Dink'e adadigi filmi ki tam da bir yonetmene yakisacak yad etme yontemi. Biri bana iyi ya da kotu, bir filmini, bir sarkisini ne biliyim kendi yaptigi her hangi bir seyi adasa inanilmaz duygulandirirdi beni. Ben olunce birileri gidip Fatih Akin ile konusabilir mi? Im Juli filmi yeniden vizyona girsin ve filmin basinda "ichi'ye" yazsin olmaz mi?
...

Filme geri donelim; bastan belirtiyim evet filmi begendim. Aslinda boyle ahim sahim bir konusu yok, gorsel efektler zaten Ozpetek adiyla yanyana garip duruyor, ama oldum olasi insani duygularin baskahraman oldugu filmleri sevmisimdir ve hep seviciim.

Film hakkinda hic bir sey okumamistim gitmeden once, o yuzden umdugumdan daha acikli bir senaryoyla karsilastim. Filmin dramatikligi de ilk sahnelerde anlasilmiyor zaten bir anda degisiyor tum kurgu. Antonio'nun beyin kanamasi ile...


Ana karakterimiz Davide; kimse ona karsi koyamiyor, sevgilileri onu terkedemiyor, en yakin arkadasi bile bu yuzden onu kiskaniyor. Ama bu kadar begenilmesi onun kimseyi sevemeyecegi anlamina gelmiyor. O da seviyor hem de cok... Bunu anlatan en guzel sahne de sevgilisi calisirken onu gulen gozlerle seyrettigi kare bence. O kadar icten gulumsuyor ki sevgilisini seyrederken, baska ne nedenle boyle guzel bakabilir bir insan?

Ama bu kadar karsi konulamaz Davide sonunda mutlu mu? Hayir degil! Ayrilik oyle ya da boyle onun da canini acitiyor, hem de cok. İntiharin kenarina gelecek kadar. Ama insan olemiyor iste oyle kolay kolay. Ne olursa olsun yasamsal faaliyetleri surerken bir cozumun bulunabilecegini saniyor.
...
Filmde bir kare var ki tam "empati kurma" oynamacilik. Dusunun simdi, yataktasiniz kocaniz (sevgiliniz vs.) yaninizda, onun yüzü size donuk sizinse sirtiniz ona donuk size sariliyor ve ben asigim diyor. Suratinizda hafif bir gulumseme... Devam ediyor:
-ilk gordugum andan beri ona asigim.
-eminim ki ilk gordugun ani hatirlamiyorsundur
-bizim ofisin karsisindaki barda gormustum.
-yanildin iste biz seninle ilk orda karsilasmamistik.
-O bar kisminda oturuyordu bense masada... (bu kismini cok net hatirlamiyorum uydurdum)
Nası yaa???

Bir de bir soru: Hala aşik oldugunuz eski sevgiliniz bir baskasina asikti ama oluyor. Askiniz, hangi duygunuzu kabartir?
-onun mutlulugu benim mutlulugum onun kederi benim kederim?
-Artik yalnizoldugunua gore "herkesin ikinci bir sansi olmali"
-....???

1 yorum:

divadeiwob dedi ki...

zahmet edip de bir cd getirirseniz ichi hanım, kaçırdığınız başka bir festival filmini daha izleme şansını elde edebilirsiniz