07 Nisan 2007

Spor Yapiyorum Oyleyse Varim

Spor bir aliskanlik. Bir kere basladiniz mi bir daha birakamazsiniz.
Ben spor yapmaya hazirlikta basladim. Sanirim 11 yasindaydim. Profesyonel sporcu olmak icin aslinda oldukca gec bir yas ki zaten bunundeavantajlarini da yasadim.
Boyum uzun oldugu icin beden egitimi hocalarimdan biri basketbola digeri voleybola baslamami istiyordu ve ben sonunda voleybola basladim. Okul takimi, klup turnuvalar deplasman derken bu seneye kadar hayatimin buyuk cogunlugu voleyboldu. Bir sinava rapor alip girmeyebilirsiniz ama bir maca cikmamaniz gibi bir durum soz konusu olamaz. Bu nedenle spor varsa hayatinizda diger her sey ikinci planda kalir. Ama spor yapmak bana iyi geliyordu. Hem vucudunuzu dinclestiriyor, hem de tum dikatinizi yaptiginiz spora verdiginiz icin sacma sapan dusunceler kurmaniza vakit kalmiyordu. Hatirliyorum da ilk buyuk genclik depresyonumu kulubu biraktigim zaman yasamistim. Eee dusunecek o kadar cok zaman oluyor ki insan yalnizliginin farkina variyor.

Spora baslayinca sadece kapali spor salonlari yetmiyor size ve kendinizi sokaklara ativeriyorsunuz. Bir kac sene boyunca her haftasonumu bostanci sahilde voleybol oynayip, kosarak gecirmistim. Ustelik oglen 1 gibi bulusup aksam dokuza kadar voleybol oynayipyemegi de beraber yiyorduk.

Bu sene voleybolu biraktim. Ama spordan uzak kalabildin mi? Tabii ki hayir. Oncelikle sanirim okula yapilan kapal havuza benim kadar sevinen olmamistir. Cunku zaten tum yaz yuzememistim, simdi haftada bir kere gidip spor ihtiyacimi yuzerek gideriyorum. Ayrica tenis dersine basladim okulda. Tenis de cok eglenceli bir spor voleybol gibi. Bu kez de bireysel bir sporun heyecanini tatmak istedim. Cunku takim sporuyla bireysel sporlarin tatlari cok farkli.

Tabii spor yapiyorum oyleyse varim durumu giysilri de etkliyor. Annem artik yeter artik yeni spor ayakkabi alma diye soylenmeye basladi. Cunku benim artik klasik ayakkabi giymeye bslamam gerekiyormu. Bir de; "sporcu gibi yuruyorsun" dedi. Bu simdi bir hakaret mi iltifat mi? "Eee anne ben sporcuyum ama" desem de tabi bu bir anne icin tatmin edici cevap olmadi.

Tek sorun sporla ilgilenirken gundemden haberdar olamamak onu da sinema ve dergiler tamamliyor artik.

Hiç yorum yok: