13 Temmuz 2007

"Guzel ve Dahi" Gerzekligi


http://www.milliyet.com.tr/2007/07/13/yazar/temelkuran.html

Bugunku Ece Temelkuran yazisina ait yukaridaki link. "Guzel ve Dahi" adli yeni gerzek yarisma programina dair.

Tatil nedeniyle yeni baslayan dizilerden bir kac tanesine goz atmistim. Bu yazin modasi, eski yesilcam filmlerinin konularindan diziler "turetmek". Ben zaten yillar once televizyon seyirciliginden istifa etmistim ama, kendi anne-babam gibi "orta sinif" ve "orta yastaki" insanlarin en buyuk eglencesi hala televizyon ve ozellikle dizilerken bu kadar basarisiz yapimlari nasil utanmadan hala yayinlayabiliyorlar sasiyorum.

Bu sacma diziler yetmiyormus gibi hayatimda gordugum en gerzekyarismalardan biri de ekranlarda. "Guzel ve dahi" imis. Ece Temelkuran'in yazisini okuduktan sonra Youtube'dan bir kismini seyrettim de, mini etek ve dekolteli kiyafetler giydirilmis kizlara salak sacma sorular soruluyor ve bilemezse bu kizlar masanin ustune cikip dans ediyorlar bu super minileriyle. Onlara kocluk eden "dahi" erkekler de bu masanin dibine oturtuluyor ve ve bu super minileriyle dans eden kizlar seyrettiriliyor.

Nerden soze baslayacagimi bilemiyorum. Cocukken gece 12:00'de tuttu frutti yayinlanirdi biz de cocuk merakiyla izlerdik. Parasi biten yaismaci para kazanmak icin muzik esliginde dans ettirilir ve soyunurdu. Ama o programin adi en azindan tutti frutti idi ve erotik kusakta yayinlanirdi. Bu yarisma ise "prime time" midir nedir iste tam o zaman dilimine denk geliyor.

Yahu bu kizlarin anne babalari, teyzeleri, amcalari yok mu? Hepsi oksuz-yetim mi? Ya da hic mi akil verecek arkadaslari yok? Tamam guzelsin ama bu guzelligini neden kendini rezil etmek icin kullaniyorsun? Guzel kizlar aptaldir tezini mi ispatlamak amacin? Madem para kazanmak amacin kendini bu derece kucuk dusurmeden de pekala kazanabilirsin.

Peki ya o zavalli abaza muamelesi goren erkekler... Cocuk masanin dibine degil karsinina oturmak istiyor ama izin vermiyorlar. Mecbursun; minili, masanin ustunde dans eden o kizlari alttan seyredeceksin. "Hani sen yillarca calisip boyle muhabbetlerden uzak kalmissindir al bu da sana bizim kiyagimiz olsun" mu demeye calismis yapimcilar.

Amerikalilar aptal diyen biz degil miyiz? Niye onlari taklit etmeye calisiyoruz ki???

Hiç yorum yok: